Iskoláknak és oktatási intézményeknek

Tudatos jelenlét gyakorlása diákok számára

A diákoknál egyre gyakoribb a korai kiégés. A legtöbb fiatalra nagy nyomás nehezedik: meg szeretnének felelni a tanáraiknak és a szüleiknek, pályaválasztási pánikba kerülnek ráadásul mindezt megfűszerezi a serdülőkorból gyökerező beilleszkedési kényszer, szerelmi csalódások és a saját határok feszegetéséből adódó krízishelyzetek.

Gyakran megfigyelhető a diáknál a figyelemzavar, hiperaktivitás, szorongás, depresszió, álmatlanság, evészavarok vagy egyéb függőségek. Több kutatás is bizonyította, hogy a tudatos jelenlét rendszeres gyakorlása megoldást tud nyújtani ezeken a területeken.

Miért hasznos ez a diákok számára?

  • növeli a koncentrációt és a memóriát, ezáltal jobb iskolai eredményeket hozhat
  • segít az alvászavarok leküzdésében és a pihenésben, mert csökkenti a túlterheltségből adódó stresszt
  • javítja a kapcsolatok minőségét, csökkenti az agresszív kommunikációt, a magányosság érzését mind iskolai környezetben, mind pedig otthon, hiszen fejleszti az érzelmi intelligenciát és az empátiát
  • csökkenti a függőségekre való hajlamot és a depresszió kialakulásának lehetőségét

Jelenleg a tudatos jelenlét módszereit számos iskolában és oktatási intézményben használják szerte a világon, mint például Oxfordi Egyetem, Harvard, illetve hazai kezdeményezések is jelen vannak a Corvinus, a Pécsi Tudományegyetem és a CEU diákjai számára.

Hogyan épülnek fel a foglalkozások?

Figyelem gyakorlása

    1. Gyakorlatok a testi érzetek tudatosítására, leggyakoribb testi feszültségek oldására, mint a fejfájás, derék fájás, szemszárazság, nyak és vállfeszülés
    2. Gyakorlatok az érzelmek felismerésére, stresszkezelésre, érzelmi intelligencia növelésére

Tudatos jelenlét gyakorlása

  1. Mindfulness gyakorlatainak elsajátítása mindfulness meditációval

A foglalkozások jellemzői

  • A foglalkozás szakképzett szervezetfejlesztő és mindfulness tréner vezetésével zajlik.
  • A foglalkozás iskolai környezetre lett kialakítva, ezért nem igényel különleges felszerelést sem a résztvevőktől, sem az iskola részéről.
  • A foglalkozás legtöbb eleme csendben zajlik.
  • A házifeladatok, segítik az otthoni gyakorlást és lehetőséget adnak a hosszútávú fejlődésre.
  • A tudatos jelenlét foglalkozásokon a mindfulness alapjainak elméleti ismeretei mellett hatékonyan elsajátíthatók azok a gyakorlatok, melyekhez elég egy 5 perces szünetet tartani két tanóra között vagy éppen az ebédszünet után, hogy javítsuk a közérzetünket és a hatékonyságunkat.

A foglalkozások megszervezésével nem csak egy tanfolyamot kínálunk az iskoláknak és az oktatási intézményeknek, hanem egy igazi közösségben való részvétel lehetőségét. A csapatunk folyamatosan új eseményeket szervez, ahol a fiataloknak lehetősége van a szakmai fejlődésen kívül új barátokra is lelni, szabadidős tevékenységeinken pedig az egészséges életmód és a tudatos szórakozásé a főszerep.

Néhány példa az aktuális témáink közül

  • Célmeghatározás
  • Tudatos tanulás
  • Tudatos utazás
  • Hulladékmentesség
  • Kutyasétáltatás menhelyeken
  • Kirándulás és túrázás Budapest környékén
  • Mindfulness tábor

Jelentkezés, árajánlatkérés

Árajánlatunkat előzetes egyeztetés alapján történő egyéni ütemezés, valamint a csoport foglalkozás esetén a csoport nagyságától és összetételétől függően alakítjuk ki. Lehetőség van bármelyik tréningünk egyéni megrendelésre is.

[MEC id=”1006″]