Mit mond erről a tudomány? – Hol jár az eszem?

Figyelsz az előadóra: mintha más hajszíne lenne… nahát, hogy lett hirtelen ilyen sárga az összes falevél? Hopp, egy üzenet: meghívó egy eseményre … még szép, hogy elmész, a múltkori is fergeteges volt…és a figyelmed a pillanat tört része alatt fényévekre jár az órától.

Ugye ismerős? Figyelni nehéz. A figyelmet hosszú ideig fenntartani még nehezebb. A jó hír, hogy ez a képességünk fejleszthető.

A Kaliforniai Egyetem kutatócsoportja 48 egyetemistát vizsgálva azt találta, hogy

már két hét mindfulness gyakorlás javítja az értő szövegolvasást és a rövid távú memória (munkamemória) kapacitást, valamint csökkenti a figyelem elkalandozását.

Dr. Michael Mrazek vezetésével az alanyok hetente 4 hétig 45 perces mindfulness gyakorláson vettek részt, valamint naponta 10 percet meditáltak otthon. A kutatás végén pedig nem csak a munkamemória kapacitásuk nőtt, de a szövegértés feladatokon is jobban teljesítettek, ami kiváló, mert tudjuk, hogy szoros kapcsolatban áll az iskolai eredménnyel és a későbbi szakmai sikerekkel.

 „Ez az első kontrollált bizonyítéka annak, hogy a mindfulness csökkenti a figyelem elkalandozását, és ezáltal javítja a munkamemóriát és a szövegértést” – nyilatkokzta dr. Mrazek.

Felhasznált irodalom:

University of California – Santa Barbara. “Mindfulness improves reading ability, working memory, and task-focus.” ScienceDaily. ScienceDaily, 26 March 2013.


Állj meg egy percre, lassíts le, töltődj fel. Minden pillanat egy új hely, ahol még sosem jártál.

De mi is ez a mindfulness? Mit mond erről a tudomány? Mire jó ez? Hogyan kezdhetem el? Vendég posztjainkban a szakma szerelmeseivel közösen keressük a választ ezekre a kérdésekre.

rita
rita
hello..@letitslow.hu

Weintraut Rita kutató pszichológus, kritikai szemmel olvassa a szakirodalmat, rajong az agyműködésért, tájékozott a mindfulness hatásait vizsgáló tanulmányokban.